lørdag den 8. juli 2017

Min terrasse og udekøkken

 Her om sommeren har vi et ekstra rum som vi bruger rigtig meget, det er vores overdækket terrasse.
Udover at terrassen er en slags forlænget spisestue, hvor rigtig mange dagligdags aktiviteter foregår, så er det også her jeg binde mine buketter, af blomster fra haven.

 Vi griller rigtig meget, det er nemt og hurtig, og det meste grillkød passer rigtig godt til en sommersalat. Ofte griller vi også bare nogle grøntsager fra køkkenhaven sammen med kødet hvis det skal være rigtig nemt. Vi bruger for det meste denne lille Weber Q, vi købte den i sin tid så vi kunne tage den med på camping, men nu er det blevet den foretrukne fordi den er så lille og smart. Jeg har købt en stor vasketøjskurv i ILVA (og så skal jeg jo lige nævne at dette ikke er et reklame indlæg, jeg har ikke modtaget en fed ny grill, eller en billig vasketøjskurv gratis) Nå videre til handlingen. En vasketøjskurv fra .... som jeg har taget posen ud af, og nu rummer den min temmelig grimme orange gasflaske. Hvorfor laver man egentlig ikke nogle smart designet gasflasker, sådan nogle der kunne være pæne at have til at stå fremme, jeg mener vi er da rigtig mange som ejer en ???

 Jeg kan godt lide at have forskellige krydderurter i buketter til at stå her ved grillen, så er de altid lige ved hånden, de holdes sig længe i vasen, og så syntes jeg de pynter og dufter skønt.

 De gamle kurve jeg har under bordet er fra et bageri, der opstod engang brand i det bageri jeg arbejde i (det var ikke mig) men jeg var heldig at arve de gamle røgede kurve, og de er super til mange småting her under bordet.





 Det er vores lille sommer oase, her er skøn at side i skygge på en varm dag, med også i læ for regnen eller duggen en sommer aften.
Billederne er taget for et par uger siden da Pæonerne stadig var smukke, jeg har bare ikke haft tid til at vise dem før nu. Snart kommer der flere billeder ude fra haven, græsserne står så smukt lige nu, og mange af mine solhatte er ved at springe ud.




10 kommentarer:

  1. Hvor er det bare hyggeligt 👍🏻
    Hugger vist lige en ide eller to til vores terrasse projekt, tak for inspiration.
    Må jeg spørge hvad du har brugt til bordplader ?

    SvarSlet
  2. Sååå supersnyggt! Härligt att ha ett utekök :)
    Sommarkram från Titti

    SvarSlet
  3. Så smukt et udekøkken du har. det er da helt vildt så flot og naturligt det er.
    Tror jeg skal til at samle på stråhatte. Har set dem flere steder nu. Er helt betaget af dem.

    God søndag
    Charlotte

    SvarSlet
  4. Hei Jeannett. Et sånt uterom er uunnværlig. Deilig å ha en slik plass en kan bruke i all slags vær. Flott utekjøkken. Fortsatt fin juli til deg.
    Hilsen Hanne-lise.

    SvarSlet
  5. Hvor fint Jeanett, Hvor har du købt kurvene på nederste hylde henne? De er sgu smarte!

    SvarSlet
  6. Sikke dog et dejligt rum, klart at I bruger det meget, det ser smadderhyggeligt ud

    SvarSlet
  7. Ja det er en skøn oase - det må føles som at være på ferie når der laves mad derude.
    Meget smukt, naturligt og hyggeligt :-)

    SvarSlet
  8. Rigtigt smart med den gasflaskeskjuler! For har ret - de er fanme ikke kønne... Og de skal jo være til at komme til og i umiddelbar nærhed af grillen. God løsning!
    Og så synes jeg jo egentlig at det er tankevækkende, at man bliver nødt til understrege, at man IKKE har lavet et sponsoreret indlæg... verden er af lave :)

    SvarSlet
  9. Tak for alle de søde kommentarer, der kom lige en lille ferie imellem så jeg fik slet ikke svaret jer tilbage, det beklager jeg. Men mange tak for ros, og ja i snupper bare ideen med gasflasken, det handler jo om at dele, så jeg er bare glad hvis i kan bruge en ide. Jeg giver dig helt ret Henrik, men sådan er det vidst i dag ;-)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...