søndag den 21. maj 2017

Der er knald på farverne når alle Rododendron blomstrer

 Lige nu blomstrer de fleste Rododendron, og jeg må sige de stjæler showet med alle de stærke farver. Rododendron er gode planter til store haver, her er der plads nok til at brede sig på, og de stærke farver kan ses på lang afstand.




 For det meste lever de en tilbage trukket tilværelse i min have, sådan lidt i bagrunden hvor de stedsegrønne blade danner en god bagrund for andre planter. Men en gang om året råber de op, og gør sig mere end almindelig bemærket, det er når de farvestrålende blomster springer ud.


 Det føles næsten som om at de kæmper for at blive set mest muligt, de prøver alle at overgå hinanden i farve og skønhed.




 

 Inde midt mellem de mange Rododendron står en Magnolietræ, eller måske skulle jeg kalde det en Magnoliebusk for Leif klippede den ned for nogle år siden, fordi han troede det var en busk. Heldigvis trives den fin, nu er det bare en af havens charmerende skæve vækster, som står med skønne blomster en gang om året.



3 kommentarer:

  1. Hei. Nydelige bilder. Jeg kan se at du har stor hage. Min er liten, men 2 stk. har jeg plass til. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
  2. Ja det er dejligt med en stor have, hvor der er plads til mange rhododendron, det giver liv i haven. Hvis du en gang kommer over og se min have, skal jeg vise dig nogle anderledes rhododendron med meget smukt løv.

    SvarSlet
  3. Det er helt forrygende med rhododendron i blomst lige nu og i den kommende tid, jeg er vild med både de stærke farver og de blide pastelfarver.
    Det er dejligt med en stor have til disse planter, men selv på vores godt 700 m2 har vi ca.17 rhododendron og et par azaleaer.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...