mandag den 2. januar 2017

Sikke en skøn dag til udeliv og frø indkøb

 Sikke en skøn dag, smuk solopgang mellem træerne og rimfrost i græsserne, samt lige et par ekstra fridage kan man ønske sig mere. 

Jo måske lige at stormen ikke havde væltet de fleste af mine græsser, men det er jo nok hvad jeg kan forvente af sådan nogle førsteårs planter her sidst på sæsonen. De her billeder er fra den 15 december, lige bortset fra den fine solopgang bag træerne, det billede knipsede jeg her til morgen.

Det kribler i fingerne
Næsen er begravet i frøfirmaers hjemmesider, og der bliver puttet skønne frøposer i kurve, har i nogle favorit frø firmaer i gerne vil dele, jeg mangler nogle lidt specielle frø mest sommerblomster og grøntsager. Jeg har fx forelsket mig i Setaria italica Red juwel, jeg så den i urtehaven på Egeskov, den er så skøn, men jeg kan desværre ikke finde den nogen steder.













8 kommentarer:

  1. Iført rimfrost ligner græsserne en million, uden ser de brune og triste ud. Prøv dette link til vores blogfælle
    http://susannes-blomster-cafe.dk/shop/7-sommerblomster-froe/133-setaria-italica-red-jewel---hirse---froe/

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak der fik du mig lige fristet, skøn butik du har så nu kribler det endnu mere i fingerne. Hirsen er købt plus lidt ekstra

      Slet
  2. Que saudade do frio. Aqui temos frio mas neve nunca. No máximo uma geada.
    Lindo seu lugar.
    Feliz 2017.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, it all becomes so beautiful when Jack frost has past the garden

      Slet
  3. Sikke nogle skønne billeder!
    Setaria italica Red Jewel frø kan du købe hos www.seedaholic.com, som har hjemme i Irland, tror jeg nok, det er. Under alle omstændigheder har man der rigtig meget spændende at byde på til 'competitive prices', som det hedder på engelsk, lave ekspeditionsomkostninger og fine, indbydende frøposer. Det er et af mine yndlingsfrøfirmaer. Der er også Selectseeds og Swallowtail Seeds i USA, men US Post er på det seneste blevet exorbitant grådig med deres posttakster. På den anden side: Hvis de nu har noget, som man absolut må have ..............

    Happy Armchair Gardening,
    og Godt Nytår
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak det er da lige nogle steder jeg vil tjekke ud, Jeg kan bedst lide at købe mine frø i DK men elsker at blive inspireret rundt omkring.

      Slet
  4. Hej - ja for Søren det kribler i fingrene - synes det er særlig slemt i år - Meeen det er det vel det samme
    https://www.sarahraven.com/

    Kender du Sarah raven ? Hun har skønne frø - og prøv blomsterverden.dk og Albinus frø - Vh Vicki

    SvarSlet
    Svar
    1. Der fik du lige nævnt mine yndlings, ja der kommer til at gå nogle timer ved computeren den næste måneds tid.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...