mandag den 7. september 2015

Skærmplanter


Jeg er vild med skærm planter, jeg tror nogen gange slet ikke jeg kan lave en buket uden en base af skærmplanter i vasen. Derfor har jeg også flere af slagsen i min køkkenhave, og rundt om i staudebedene. I skærehaven har jeg blandt andet kongekommen, dild, og koriander, og de er favoritterne lige nu.
Kongekommen har store hvide skærme og fylder godt op i en buket, Dild har smukke lime grønne skærme, jeg kan næsten ikke finde nogle blomster den ikke går godt sammen med, den er så skøn. Det samme gælder for Koriander blomsterne, de er virkelig også gode i buketter, de skønne hvide blomster ligner næsten kniplinger på afstand, og så holder blomstre det meste af sommeren når først de er sprunget ud.
Hvis man ikke lige har en køkkenhave eller en skærehave, så kan man sagtens så både Dild og Koriander mellem stauderne, Jeg er sikker på det vil se helt fantastisk ud.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...