lørdag den 22. august 2015

Det lille gule bed

I foråret lavede jeg et lille gult bed, jeg plantede to skønne roser, Ghislaine de Feligonde og The lady gardener samt lidt forskellige liljer, og nogle få stauder. Det meste af sommeren har bedet blomstret i de mest delikate gule og orange farer, det har virkelig været smukt. Farverne er meget tone i tone, måske også lige rigeligt til mig, men farverne matser simpelthen hinanden så godt, at jeg overvejer bedet skal forblive sådan fremover, helt uden forstyrelser af diverse kontrastfarver. Jeg overvejer dog at det kunne være fint med lidt mørk rød løv imellem, fx en parykbusk i bagrunden, og lidt Lysimachia ciciata Firecracker / Fredløs i bunden, den har nemmelig mørkt løv og får gule blomster.



Ghislaine de Feligonde 


De to billeder over og under er The lady gardener virkelig en skøn rose syntes jeg. 








3 kommentarer:

  1. Det ser fint ud med dit gule bed. Jeg har ingen af de to roser selv, men de er fine.

    SvarSlet
  2. De er så skønne virkelig, dem må du finde plads til ;) bare farverne de er så lækre syntes jeg.

    SvarSlet
  3. Hej Jeannett.Smukke gule roser og liljer du viser.......................har selv et par gule roser som jeg ikke kender navnet på.
    Synes dine bed ser dejlig friske ud.Her er der SÅ tørt allevegne.........................har kun fået sølle 5 mm regn i denne måned.
    Rigtig god søndag til dig knus Jette

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...