torsdag den 27. august 2015

De lyse stauder lige nu


Det lange staudebed jeg skrev om i går, og som jeg lavede i foråret, ender i lyserøde og hvide farver. Her er lidt stemnings billeder fra bedet som det ser ud lige nu, også i denne ende af bedet har der været overraskelser med farverne, men ikke så meget som i den mørke ende. Hvid er lige som hvid, og lyserød er lyserød, det er der ikke så meget overraskelse i. Ja så skulle det da lige være om hvid er helt hvid eller om gul midte er ok, det er nu ikke så svært syntes jeg, for de hvide blomster med farver i midten er alt for smukke til at jeg kan vælge dem fra.

Der bliver alligevel nogle omrokeringer, for der har været overraskelser på højden på de forskellige stauder, så nogle stauder skal rykkes lidt i bagrunden og nogen skal lidt mere frem i lyset. Jeg har plantet en del Geoginer rundt om i hele bedet, og sået nogle sommerblomster bla. kongekommen og natvioler. Det gjorde jeg mest for at fylde hullerne ud, men det har virkelig forlænget blomstringen i bedet, så tænker at det skal der også være plads til fremover.

Lavender ice








Tranquility


jacqueline de pre


1 kommentar:

  1. Kære Jeannett Det var dog et vidunderligt staudebed, jeg sidder stadig på en lyserød sky :-) dine Dahlia er bare helt fantastiske i farven. Kh Tina

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...