søndag den 12. april 2015

Ny bog om Kreativ genbrug til haven


Jeg har lige fået tilsendt en meget inspirerende have bog, som jeg gerne vil anbefale.

Kreativt genbrug ideer til haven af Nina Ewald

Bogen er fyldt op med skønne genbrugs ideer til haven, her er virkelig noget for enhver smag. jeg er vild med at den ikke kun rummer de mere traditionelle genbrugs ideer, men også kommer omkring genbrug af materialer fra egen have og fra naturen. Fx. er der gode ideer til belægning på stier, til hegn og til forskellige blomster stativer, samt genbrug af vand.
Vi har længe haft planer om at lave et kvas hegn lige som det der er på et af billederne, syntes det er genial at genbruge have affald til et smukt hegn der fx. kan skabe læ i køkkenhaven.
Efter at have kigget i bogen tror jeg også Leif har fået nye ideer til blandt andet en sti med træstubbe, og jeg skal helt sikker prøve at lave et insekt hotel, jeg er helt vild med dem, genial ide efter min mening.

Udover ideer til genbyg og praktiske have løsninger er der også ideer til upcycling af krukker og møbler, samt skønne stilleben. Jeg har selv bidraget med et billed til bogen af en fin opstilling med zinkbadekar og daybed i skyggen for eftermiddags solen. Billedet har jeg taget i Bruuns have og opstillingen har Margit stået for, jeg kunne godt lige bruge et par timer der...

Nina er en erfaren dame inden for bøger til hus og have, jeg mener "Kreativt genbrug Ideer til haven" er nr 11 i rækken. Bogen er mindst lige så smuk og veludført som de tidligere hun har lavet, den får de bedste anbefalinger med herfra.
Den udkommer den 15 april og kan bestilles lige her

Jeg har været så heldig at få lov til at udlodde et eksemplar af bogen til en heldig læser her på bloggen, så følg med der kommer snart en give away.










8 kommentarer:

  1. Kære Jeannett, tak for dit billede af min have og jeg er da vildt stolt af at den er kommet med i bogen. Og du kan da også være stolt, da det er dig der har taget billedet :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, det er jo altså ikke så svært at tage gode billeder når motiverne bliver serveret som perler på en snor som de gør i din have. Men selvfølgelig er jeg da stolt, jeg er rigtig stolt. Jeg glæder mig til næste gang jeg skal besøge jeres smukke have, så tager jeg kamera med igen.

      Slet
  2. Ja, det ser godt nok ud til at være en god bog. Lige til ønskelisten
    KH Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den kan du roligt skrive på listen, den bliver du glad for.

      Slet
  3. Det ser da ud til at det er en spændende bog. Den må på ønskelisten.
    Fornylig havde jeg fødselsdag og der fik jeg to bøger af Claus Dalby.
    1. Juleroser og påskeklokker. En skøn bog.
    2. Hemmelige haver. Med mange gode ideer man kan få af bøgerne..

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja det det er også nogle skønne bøger, det er godt at have noget at læse i når det er dårlig vejr, eller når det er tiltrængt med en pause.

      Slet
  4. Naiiijj - den ser fin ud, den bog! Elsker elsker elsker at sidde med en smuk, inspirerende bog og drømme - særligt på disse lidt kolde forårsdage😊

    SvarSlet
  5. Tillykke med at du har fået et FOTO med i den fine bog, det er da fedt! Insekthotelller.... Det gad jeg godt at lave en "isabelladag" med, evt. Kombineret med lidt pil.... Skulle vi genoptage rækken af kreamøder? Her 7-8 år senere......

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...