fredag den 8. august 2014

Hjemmelavet saft og lidt om at fodre fuglene.



Jeg har fået høstet lidt bær til fryseren, mest til smoothie eller til morgenmad, jeg spiser jo ikke sukker, så i år har jeg ikke fyldt skabet op med hjemmelavet saft og syltetøj. Lidt har jeg dog alligevel lavet for Filippa har bestilt hjemmelavet ribs saft til sin fødselsdag.

I vores have har vi mange frugt buske og træer, og uanset hvor flittig jeg er med at lave saft og syltetøj tror jeg aldrig det vil lykkes mig at få brugt det hele, jeg har for længe siden lært mig selv ikke at blive stresset over ikke at få brugt det hele. vi har altid mange fugle i haven både sommer og vinter, og der er altid rigeligt med nedfalds frugt og bær de kan spise af, var det ikke fordi vi nyder at kigge på fuglende ud gennem vinduet om vinteren ville et fodrebræt være helt unødvendig her i vores have.

Har du også en have og vil du gerne have mange forskellige fugle at kigge på til vinter, så er det faktisk nu du skal til at overveje at finde fodre brættet frem, så du i god tid kan vænne fuglende til at der er et godt fodre sted lige netop i din have.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...