onsdag den 12. februar 2014

Ulvetimen

Lige der sidst på eftermiddagen, hvor det er ved at være lang tid siden eftermiddagsmaden blev serveret og hvor der stadig er lang tid til aftensmaden. Lige der ca kl 17 har vi altid en lille kamp herhjemme, Filippa er sulten, vi voksne har travlt, Filippa er træt, og vi voksne- ja vi er mindst lige så trætte. Heldigvis har vi en pige der gerne vil spise frugt og grønt, men der er altså grænser for hvor mange æbler og gulerødder jeg syntes hun skal spise lige før aftensmaden, uanset hvor sund det end er.
Der er ingen tvivl om at alting går bedst hvis jeg kommer konflikten i forkøbet, hvis jeg finder noget spiseligt til hende inden blodsukkeret rammer en niveau, hvor min lille søde og ellers så rolige pige bliver forvandlet til noget der ligner et plage monster. Hvis jeg når at finde noget lige inden krisen opstår, skal der som regel ikke så meget til, da det ofte bare handler om mor mor mor jeg har savnet dig, samt det er noget nemmere at forebygge et blodsukker fald, end at få det stabiliseret igen.

For tiden tester Filippa Cheez dippers fra Den leende ko, de passer perfekt til sådan en eftermiddags snack. Det er en lille boks som nem at have med i tasken, og i boksen er der små grove fuldkorns kiks (33%) samt en mild og cremet oste dip. Kiksene er uden sukker men til gængæld fyldt med fibre og formet som små glade ansigter, i osten er der calcium, så alt i alt en rigtig fin lille eftermiddags snack.

Filippa er vild med dem, normal er hun ellers ikke så meget til ost, men de her er meget milde i smagen.
På hjemmesiden Den leende ko kan du finde spil og andet sjov, ellers er det værd at tjekke Face book siden for nye ideer til madpakken og andet.





Dette er et reklame indlæg, men holdningen til produktet/firmaet er helt min egen


2 kommentarer:

  1. Hej.
    Smukke billeder af Filippa sammen med skønne forårsblomster.
    Mine børnebørn vil også gerne have de små bokse med kiks og ost.

    Vh Bente

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...