søndag den 15. september 2013

Høst

Jeg har sagt det før og jeg siger det lige igen, efteråret er helt klar en af mine favorit årstider.
Jeg tror det er svært ikke at elske denne tid på året, hvis man har bare en lille stump have, for det er virkelig nu at ¨frugten¨ af foråret og sommerens anstrengelser kan høstes.

For tiden har vi mange blommer, og jeg plukker bla. til grød, og blomme marmelade. I år har jeg valgt ikke at lave saft, hverken af solbær, ribs eller blommer, det ender altid med litervis af saft, alt for lækker saft, og vi drikker det som nogen drikker cola. Der er jo rigtig meget sukker i hjemmelavet saft ¨og sikkert også i det købte¨ hvis det da ikke er fyldt op med andre mindst lige så usunde ting.
Derfor har jeg valgt ikke at lave saft i år, fordi vi ikke skal falde i sukker fælden, men altså... jeg kommer så meget til at fortryde det, jeg kan mærke det - måske har jeg allerede fortrudt det...

Saft eller ej, så skal der blommer i fryseren og æbler i kasserne, for jeg elsker blommetrifli og den her æbletærte, den kommer jeg heltsikker til at bage nogen gange i løbet af vinteren, sukker eller ej...





5 kommentarer:

  1. Dejlige billeder.. ja du har ret, der er meget sukker i hjemmelavet saft.. men åh hvor det smager ;0)
    I år skal vi forsøge os med æblemost og der behøver jeg vel ikke at tilsætte sukker.. mon...
    God aften
    KH

    SvarSlet
  2. Smukke dejlige efterårs billeder :)

    SvarSlet
  3. Smukke farver og billeder :)

    SvarSlet
  4. Flotte bilder med fin høststemning. Jeg skulle gjerne smakt de plommene. De så gode ut :)

    SvarSlet
  5. http://www.madbanditten.dk/2013/09/17/hjemmelavet-blommesaft-uden-sukker/
    tjek lige denne opskrift på saft uden sukker- det er så synd ikke at lave saft af alle jeres frugter :-)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...