onsdag den 14. august 2013

Kvinden der forsvandt, og hvordan jeg blev afhængig af lydbøger.

Det var med temmelig meget overvejelse at jeg lige inden sommerferien sagde ja tak til at læse denne krimi af Gillian Flynn og efterfølgende skrive om den på bloggen.
Det er simpelthen så længe siden jeg sidst har læst en bog, at jeg slet ikke kan huske hvornår det sidst var. Jo jo jeg har skam læst mange bøger for år tilbage, men så kom der lige 3 1/2 år på seminariet, hvor der mest kun blev læst fag bøger. Det blev så afløst af en barsel og en krudt ugle, der ikke levner mange rolige minutter i hverdagen, til fx at fordybe sig i en bog.

Jeg sprang dog ud i det, tog bogen med på ferie, læste nogle sider i den når jeg havde tid, lige nok til at blive overbevidst.
Efter vi kom hjem fra ferien, var det dog ikke helt så nem at finde tiden og roen til at læse, og ofte har jeg faktisk mere lyst til at side med en kop kaffe og hækle lidt i stedet for at side med en bog.

Men altså.... den bog var jo virkelig god. Hvor er hun, hvad var der egentlig sket, hvad er der lige med ham Nick...

Nu har jeg slået to fluer med et smæk, jeg har downloadet den som lydbog og så gik det lige pludselig stærkt både med bogen og med mit hæklet tæppe.
Hvorfor havde jeg dog ikke tænkt på det noget før ???

Godt jeg sagde ja til at læse den bog, ellers var jeg nok ikke kommet igang med at læse lydbog. jeg havde helt glemt hvor fantastisk det er at blive opslugt af en rigtig god bog, hvor magisk det er at glide ind i en helt anden verden og lære nye personligheder at kende. og ikke mindst den tomhed/ lettelse, og lille smule savn, men sidder med når man har læst den sidste side og lukket bogen.

Kvinden der forsvandt af Gillian Flynn får mine bedste anbefalinger... og ja, jeg er allerede igang med min næste lydbog....

6 kommentarer:

  1. Fedt Jeannett- det var dog den bedste anbefaling jeg længe har læst i blogland! For som jeg sagde- hvad tænker de på- at lade dig anmelde bøger!!! Hallo- men hvis du gider læse den må den være smadder god- så jeg må lige finde hende forfattren på hylden i bogbussen :-)
    Og så er det jo et fedt hjørne der at læse i- og hækle!

    SvarSlet
    Svar
    1. PS: Tjek lige min stofbunke giveaway inden d. 23-8-13.

      Slet
  2. Lydbøger er intet mindre end fantastiske, specielt hvis man har fået smadret sin læselyst af et langt studie med masser af fagbøger, hvilket også var tilfældet for mig. Jeg ELSKER mine lydbæger og tak for anbefalingen - måske skal den også afprøves herhjemme på et tidspunkt, den lyder alligevel lidt spændende :)

    SvarSlet
  3. Jeg har endnu ikke afprøvet lydbøgerne - men jeg kan virkelig godt se det smarte i, at kunne sysle med noget andet samtidig med læsningen flyver derudaf.

    SvarSlet
  4. Jeg elsker at læse, men de sidste mange år er det mest blevet til fagbøger - og efter børnene er kommet er det primært magasiner, som man kan gå til og fra, uden at misse pointen, som jeg læser ;-) Det kunne da være, at jeg skulle dyrke lydbøger lidt, for så kan man jo også lave andet, som du selv skriver...

    Og så bliver jeg altså nødt til at spørge lidt om dit fine dot tæppe: hvordan er kvaliteten på det, og kradser det? Jeg har nemlig kig på den grå version, men har ikke lige fundet en fysisk forhandler i nærheden af hvor vi bor, og det er jo lidt svært at danne sig et indtryk af den slags på en webbutik ;-)

    KH
    Laila

    SvarSlet
  5. Jeg er helt enig. Virkelig fin og fangende anbefaling/anmeldelse.

    Tusind tak for den

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...