tirsdag den 7. august 2012

Lidt om det med at linke

Jeg syntes rigtig godt om det der med at linke af flere forskellige årsager, og jeg syntes vi blogger er rigtig gode til det. Jeg støder ofte på link når jeg læser rundt på blogs, link til andre blogs, links tilbage til tidligere indlæg, links til butikker, links til steder og links til nogle der vil sælge noget. Det er jo som oftest fordi man gerne vil dele noget man selv syntes om, med dem som læser med på bloggen, og efter som dem der læser med, ofte deler interesse eller smag med den der har bloggen er det jo en ekstra bonus. Jeg har fundet rigtig mange fine blog, fordi nogle af de blog jeg læser med på har linket, og jeg har fundet gode butikker, eller steder hvor jeg kan købe lige netop det jeg står og mangler, fordi nogle har linket, andre gange har jeg fået en super ide, eller lært noget nyt fordi nogle har linket til en DIY.  Flere store blogs med mange læsere har haft eller har stadig faste link til mindre blogs, det kan være en super hjælp til en ny blog så den bliver mere læst og opdaget, jeg selv fik en ordentlig skub af Rakel da jeg lige var startet, det betød meget for mig.
Lige for tiden er der to blogs der linker til min blog og viser billeder, bare fordi de kan lide det de ser herinde, det er jeg meget beæret over. Den ene er bloggen elle belle og den anden er Little birdie en ny blog som jeg lige har opdaget fordi Jen skrev til mig og spurte om hun måtte låne og vise nogle billeder fra min blog. Jen har en super fin blog med dejlige billeder fra hendes hjem og familie og med mange dejlige link til andre spændende og fine blog, Jeg vil gerne opfordre til at i følger mit link og kigger ind der :)

Æblepigens første dag i børnehave gik rigtig godt, jeg afleverede kl. 9 hun var super sej og vinkede farvel til mor uden tårer, jeg havde egentlig planer om at hente hende igen kl. 13 men det blev allerede kl 12 for det passede lige lidt bedre. Det passede til gengæld ikke æblepigen, hun var optaget af leg på den store spændende nye legeplads da jeg kom, og jeg måtte love hende ikke at komme så tidlig i morgen.
Jeg brugte formiddagen på at købe barsel og fødselsdags gaver og sørme om der ikke lige smuttede et par Levis leggins ned i posen også :)  Dem vil jeg virkelig gerne anbefale de er så fine og sidder bare så godt, dem købte jeg selvfølgelig lige her :) og hvis du gerne vil have fat på et par skal du skynde dig, for vi er nemmelig ikke de eneste der har fundet ud af hvor gode de er. Toppen Filippa har på har jeg syet efter et CentiLong mønstre, lige et link igen :)
Til sidst skylder jeg lige æblepigen at sige at det lidt triste udtryk på de første billed skyltes at hun kom til at træde på en snegl, for det er jo såååå synd...




10 kommentarer:

  1. Hvor er hun bare skøn :-)
    Og hvor har du ret i det med at linke. For det er vel næsten sådan vi alle bliver "opdaget".
    Jeg er vild med din blog og fede ting du laver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja det er det og blogroll er jo også en slags link, som ihvetfald hjælper mig til at finde mange nye blogs. Så er der jo også den med de gode ideer, her syntes jeg også det er super at linke tilbage tit der hvor ideen opstod, dejlig at se hvem der egentlig lavede tingene første gang, så kan man jo også se en udvikling, hvis det er en ting som er videreudviklet af mange efterfølgende.

      Slet
  2. Jeg er også helt enig i det, du skriver om at linke frem og tilbage til hinanden - det er jo lige præcis det, der giver omtale og hvorfor så ikke hjælpe hinanden lidt.

    SvarSlet
  3. Helt enig! links er noget af det bedste ved blogland - og noget af det allermest tidskrævende, for pludselig gik der lige en time igen med at klikke rundt! Skønt.

    SvarSlet
  4. Og tak for dine links.... :))
    Kan se leggins er fine, jeg vidste at du ville blive tilfreds med dem... De er super fine til alle de farverige toppe, og så ligner de jo rigtige cowboybukser med lommer og det hele selvom de ikk er det... :)
    Håber du får en dejlig uge med alle dine sysler... :)
    Vi ses... :)

    SvarSlet
  5. Dejligt at høre at børnehave starten gik godt, og lidt sjovt lige at læse omkring det med links for jeg linker lige nøjagtig til dig i dag, pudsigt ikke ;-)

    SvarSlet
  6. Jeg er enig i at det er fedt med links, men det er sørme en tidsrøver.. Man starter ved én blog og pludselig er man ved den 20. og så kan man slet ikke finde rundt i det mere ;) Ligesom nu hvor jeg endte på din blog via stjernegoide.blogspot.com

    Desuden synes jeg det er utroligt vigtigt at linke til de blogs hvor man har fået sin inspiration og sine ideer fra, for det er jo det hele blogland handler om - at inspirere hinanden og dele sine ideer og indretning :)

    Den er forresten virkelig fin den retro kjole fra dit tidligere indlæg!

    SvarSlet
  7. Sikke en fin blog du har - jeg har straks meldt mig som fast læser :)

    SvarSlet
  8. Du har også et link fra min blog... Så det begynder at summe sig op ;0)

    SvarSlet
  9. Mange tak for alle de sødekommentarer, Tak for jeres link også :) og velkommen til nye læser, jeg er rigtig glad for at i har lyst til at læse med her. Jeg er helt enig med mange af jer at det med link også kan være en tidsrøver, en af de gode af slagsen.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...