mandag den 25. juni 2012

Søndagstur i regnskoven


Vi er så heldige at vi bor rimelig tæt på Randers regnskov, det er derfor naturlig nok også blevet et af vores foretrukne steder at tage på tur, når vi vil ud og se på dyr.
Randers regnskov er en tropisk Zoo består af 3 store kupler, som hver repræsenterer en verdensdel, Sydamerika, Asien og Afrika. Kuplerne er bygget op som en tropisk regnskov, med planter, grotter, hængebro og dyr, præsis som i en rigtig regnskov. Mange af dyrene bevæger sig frit rundt, det er forbudt ar rører dyrende, men de kommer så tæt på, at man sagtens kunne række ud og klappe en abe, en frø, en slange (hvis man  ture)  eller måske en af de mange forskellige fugle som også går rundt på stierne.
Det er ikke kun æblepigen der elsker når vi tager en tur til Randers, det er bestemt også spændende for os voksne, jeg kigger rigtig meget på planterne, manden nok mest på fiskene og æblepigen ja lidt af det hele tror jeg.
I dag var turen ekstra hyggelig for æblepigen, hun havde nemmelig inviteret bedstemor med. Hun gik rundt og vidste, pegede og fortalte, hun var så dygtig og stolt, for man er altså lidt sej når man pludselig er den store pige der kan vise bedste rundt....
Skulle du være så heldig at komme forbi Midtjylland i ferien, så kan jeg virkelig anbefale Randers regnskov (også selv om jeg ikke er sponseret) Du kan læse lidt mere om stedet her.






7 kommentarer:

  1. Uha det ser spændende ud nu var der vel ingen snegle løs i gård.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi jo der var masser af snegle, min ikke lige der hvor jeg skulle stå heldigvis

      Slet
  2. Sikke skønt at datteren får lov til at opleve en masse spændende dyr!
    Dejlige billeder : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi bruger meget tid på at lære æblepigen om dyr og naturen, vi syntes det er meget vigtige ting at eksperimenterer med og lære om.

      Slet
  3. Jeg har endnu tilgode at besøge Randers Regnskov, men det står helt klart på ønskelisten over steder, jeg gerne vil se, når ungerne bliver lidt større :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå, og en af de gode ting ved stedet er også, at det er lige fedt uanset vejret udenfor :)

      Slet
  4. Vi er også nogle af de heldige, som kun bor 20 min. i bil fra Randers :-) Vi har sæsonkort dertil og ELSKER at komme der. Man skal bare huske at have lag på lag tøj, så man kan tage det af :-) Sidste gang vi var der, gik Filip rundt i body og sko.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...