lørdag den 10. marts 2012

prinsesse kager og sæbebobler

I dag har været en af de dage hvor vi det eneste fornuftige vi har lavet er at hygge, i går aftes bagte vi kager og pyntede dem. I dag har vi spist nogle af dem, tegnet og pustet sæbebobler, lagt lidt vasketøj sammen, besøgt bedste og ellers bare været sammen sammen sammen.
Æblepigen har næsten smidt bleen, bruger den kun om natten nu, hun er bare så dygtig har faktisk ingen uheld mere og jeg kan slet ikke vænne mig til at hun er blevet så stor og skal starte i børnehave til august, giv mig lige min baby tilbage bare lidt endnu...
Jeg havde egentlig gerne set at det var sutten hun havde sagt farvel til i stedet for bleen, men når den lille dame kommer i tanke om noget, ja så mener hun det altså, og nu gad hun altså ikke bruge ble mere, nej hun ville være stor pige lige som sin kusine. Vi har forgæves flere gange prøvet at fortælle at storkusinen heller ikke bruger sut, men lige præsis det vælger hun at ignorerer :) Når det nu er sådan det er, så er det også ok med os, at hun bruger sut lidt endnu, en ting af gangen er fint, selv om pædagogen kommer lidt op i mig når ssserne forsvinder, ja så kribler det i fingerne for at hive sutten.






9 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare så hyggeligt ud:)

    SvarSlet
  2. Det lyder som en helt igennem dejlig dag!!! Flot at hun sådan har smidt bleen :)
    Da vores Silje-pige var 2,8 år smed hun også bleen på eget initiativ - og sutten kom helt af sig selv kort tid efter...
    En aften, hvor Silje var vågnet for at få en tår vand kunne jeg simpelthen ikke finde hendes sut... Jeg ledte og ledte i sengetøjet og under sengen, men væk var den - jeg spurgte Silje hvor sutten dog var henne... "Den har snemanden taget" sagde hun så! Og den valgte jeg så at "gribe" og vi snakkede om, at snemanden (hvor det med snemanden lige kom fra ved jeg altså ikke??) nok havde en lille snemands-baby som havde brug for sutten...
    Den aften havde hun lidt svært ved at sove, men det lykkedes og så var den ellers glemt - ude af øje ude af sind :)
    Fantastisk!!!
    Held og lykke med jeres "slut-med-sut-projekt" :)
    Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Og faktisk tror jeg at jeg vil benytte samme strategi når Noah om ½ års tid skal af med sutten :)

      Slet
    2. Tak jeg drømmer også om sådan en nem farvel til sutten, men har nu min tvivl for hun har godtnok svært ved at slippe den, ellers godt fanget den med snemanden og snebabyen

      Slet
  3. Dejlig dag:-) hvor er det bare flot hun allerede klarer sig så flot uden ble. Og det med sutten kommer nok lige pludselig:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg håber det snart kommer nu må vi se, nu får hun lige lidt ro til at få helt styr på det med bleen,

      Slet
  4. Er det ikke også disse dage, der bare er de bedste :0) Skønne billeder, bliver altid i så godt humør, når jeg kommer her forbi..
    Synes også tiden flycer afsted med de små - i øjeblikket er det de små hverdagssamtaler jeg er forundret over.. Alle de ting hun fortæller og tænnker over ( og det er egentlig det samme med storebror - det er bare nogen andre - mere alvorlige - ting han fortæller og undre sig over..).
    Håber I får en ligeså dejlig søndag
    KH.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak det er jeg virkelig glad for du syntes, for jeg prøver jo netop også at gemme alle de gode øjeblikke fra dagen. så hyggelig med små snusfornuftige samtaler, jeg glæder mig :)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...